©PHOTOPQR/VOIX DU NORD/PIERRE ROUANET ; 01/07/2022 ; Wattrelos, le 01/07/2022. Le travail matinal des agents d’Ilevia Liane les transports de la MEL (conducteurs receveurs de Keolis) au depot de bus et station de maintenance de Wattrelos. PHOTO : PIERRE ROUANET/ LA VOIX DU NORD / MAXPPP / L’Humanité

Πηγή: Peoples Dispatch (30.8.2022) | Μετάφραση: Λίνα Κυργιαφίνη 

Εργαζόμενοι των δημόσιων συγκοινωνιών σε γαλλικές πόλεις αποφάσισαν να εντείνουν τη διαμαρτυρία τους ενάντια στους χαμηλούς μισθούς, τις υποβαθμισμένες συνθήκες εργασίες και τη χρόνια υποστελέχωση.

Οι εργαζόμενοι στις μεταφορές και συνδικάτα σε πόλεις σε όλη τη Γαλλία έχουν εκδώσει προκηρύξεις για απεργίες και κινητοποιήσεις από την 1η Σεπτεμβρίου και μετά, εντείνοντας τη διαμαρτυρία τους για τους χαμηλούς μισθούς, τις κακές συνθήκες εργασίας και τη χρόνια υποστελέχωση. Το κάλεσμα για τις απεργίες και την κινητοποίηση έγινε από εργαζόμενους που συνδέονται με τη Γενική Συνομοσπονδία Εργασίας (CGT), τη CFDT, τη CFTC, την Εργατική Δύναμη (FO), τα SUD και άλλα συνδικάτα. Εργαζόμενοι στις σχολικές συγκοινωνίες και στις υπηρεσίες λεωφορείων, μετρό και τραμ είναι πιθανό να συμμετάσχουν στις απεργίες, τις διαμαρτυρίες και άλλες κινητοποιήσεις που προγραμματίζονται στις πόλεις Μπορντό, Νάντ, Λιλ, Παού, Ντιζόν και αλλού. Οι εργαζόμενοι απαιτούν καλύτερους μισθούς, στα επίπεδα του αυξανόμενου πληθωρισμού, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις οικονομικές επιπτώσεις της κρίσης του COVID-19.

Οι εργαζόμενοι σε όλη την Ευρώπη ταλαιπωρούνται από μια σοβαρή κρίση κόστους ζωής, που χαρακτηρίζεται από εκτόξευση των τιμών των καυσίμων και των τροφίμων. Οι εργαζόμενοι στον τομέα των μεταφορών, που έχουν ήδη πληγεί σοβαρά από την κρίση του COVID-19, δυσκολεύονται πλέον να τα βγάλουν πέρα ​​λόγω του αυξανόμενου πληθωρισμού. Οι μεταφορικές εταιρείες και οι υπεργολάβοι τους, που εκμεταλλεύονται τις δημόσιες συγκοινωνίες σε πολλές πόλεις, με την πάροδο του χρόνου έχουν μειώσει τις υπηρεσίες τους, έχουν απολύσει προσωπικό, έχουν χρησιμοποιήσει έκτακτους εργαζομένους και καταργήσει συμβάσεις αορίστου χρόνου, έχουν αρνηθεί εργασιακά δικαιώματα και έχουν μειώσει μισθούς, μπόνους και υπερωρίες. Ακόμη και σε μέρη όπου οι εταιρείες πρόσφεραν αύξηση μισθών, αυτή ήταν ονομαστική και ανεπαρκής, σε σύγκριση με τους αυξανόμενους ρυθμούς πληθωρισμού.

Σύμφωνα με την L’Humanité, οι εργαζόμενοι στις μεταφορές στο Pau θα πραγματοποιήσουν απεργία την 1η Σεπτεμβρίου, ενώ οι εργαζόμενοι στη Λιλ θα ξεκινήσουν την απεργία τους στις 3 Σεπτεμβρίου. Εργαζόμενοι και συνδικάτα στη Νάντη έχουν επίσης εκδώσει προειδοποιήσεις διαμαρτυρίας και ετοιμάζονται για μαζική κινητοποίηση από τους εργαζομένους της Semitan, της εταιρείας που είναι υπεύθυνη για το δίκτυο των μέσων μαζικής μεταφοράς στην πόλη. Ο όμιλος Keolis, ο οποίος εκμεταλλεύεται δίκτυα δημόσιων συγκοινωνιών σε πολλές γαλλικές πόλεις, όπως το Μπορντό, η Ντιζόν, η Λιλ, η Λυών, η Ορλεάνη και η Ρεν, έχει επίσης επικριθεί για τη μείωση των υπηρεσιών και τη μη αντιμετώπιση του αιτήματος των εργαζομένων για αύξηση μισθών.

Το σωματείο της CGT στην Semitan δήλωσε ότι «η κατάσταση είναι ήδη τεταμένη εδώ και πολύ καιρό. Το καλοκαίρι είναι περίπλοκο, οι υπηρεσίες τροποποιούνται καθημερινά, αυτό αναστατώνει την οργάνωση των εργαζομένων. Και όπως σε όλες τις μεταφορικές εταιρείες, δεν γίνονται προσλήψεις».

Το σωματείο κατήγγειλε επίσης την υπεργολαβία, καθώς οι υπεργολάβοι οδηγοί σε ναυλωμένες γραμμές αμείβονται μεταξύ 400 ευρώ (401 USD) και 500 ευρώ (501 USD) λιγότερο από τους οδηγούς της [μεταφορικής εταιρίας] Semitan.

Διαβάστε επίσης

Δίκη Πολύκαρπου Γεωργιάδη: μια κακόγουστη φάρσα της «Αντιτρομοκρατικής»

Ενάμιση χρόνο πριν, την Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2020, ο αγωνιστής Πολύκαρπος Γεωργιάδης…

Εντουάρ Λουί: «Ενάντια στον φασισμό, θα πάω να ψηφίσω έναν υποψήφιο που μισώ βαθιά»

Τον Εντουάρ Λουί, μια από τις πιο μαχητικές φωνές υπέρ της εργατικής…