1

Ο Αδόλφος Χίτλερ όριζε τον ναζισμό ως “εφαρμοσμένη βιολογία”. Στη ναζιστική ουτοπία η προστασία της φυλής προϋποθέτει όχι μόνο την εξόντωση ή τον εξανδραποδισμό των κατώτερων φυλών, αλλά ακόμα και των αφανισμό των “άριων” παιδιών που δεν ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές του ρατσιστικού κράτους. Οι αρχαίοι Σπαρτιάτες ήταν αυτοί που, σύμφωνα με τους εθνικοσοσιαλιστές, ίδρυσαν το πρώτο ρατσιστικό κράτος και έδειξαν το δρόμο: «Η εξάλειψη των άρρωστων, αδύναμων και δύσμορφων παιδιών- εννοώ η θανάτωσή τους- ήταν μια λύση χίλιες φορές πιο αξιοπρεπής, χίλιες φορές πιο φιλεύσπλαχνη, από την αξιοθρήνητη ανοησία της εποχής μας, που θέλει να διατηρούνται στη ζωή τα πιο άρρωστα υποκείμενα -και μάλιστα με κάθε τίμημα!-, την ώρα που εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά δολοφονούνται με την υπογεννητικότητα και τις αμβλώσεις», έλεγε ο Αδόλφος Χίτλερ.1 Ο ναζισμός δεν δημιουργήθηκε από το μηδέν, αλλά ανακάτεψε ιδεολογήματα που προϋπήρχαν στην Ευρώπη και τα μεταστοιχείωσε δίνοντας μια νέα εφιαλτική μορφή. Κι αν στο πρώτο σκέλος αυτής της φράσης του Χίτλερ αναγνωρίζουμε με σαφήνεια τις “ευγονικές” ψευδοεπιστημονικές ονειρώξεις για τη δημιουργία μιας ανώτερης και τέλειας φυλής (των οποίων ο ναζισμός ήταν μια ιστορική έκφανση), στο δεύτερο σκέλος αναγνωρίζουμε το μόνιμο άγχος των εθνικιστών για ενδεχόμενο βιολογικό αφανισμό του έθνους λόγω της υπογεννητικότητας. Δεν είναι ανάγκη να υιοθετήσει κανείς το πρώτο σκέλος (κυρίως μετά τα ιστορικά αποτελέσματα που παρήγαγε η ναζιστική θανατοπολιτική στα στρατόπεδα εξόντωσης) για να συμμεριστεί τις φοβίες της υπογεννητικότητας και την αναγκαιότητα της μετατροπής της γυναίκας σε τεκνοποιητική μηχανή για τη διαιώνιση της φυλής. Όπως ο άντρας έχει ιερό καθήκον να μετατραπεί σε μια πολεμική μηχανή, έτσι και το ιερό χρέος της γυναίκας είναι η εξασφάλιση απογόνων.

Μέσα στο πλαίσιο του εθνικιστικού άγχους για την υπογεννητικότητα εκφράζεται και τα τελευταία χρόνια η επίθεση εναντίον του δικαιώματος της άμβλωσης από την ευρωπαϊκή και αμερικανική ακροδεξιά. Η άμβλωση θεωρείται ως μαζική γενοκτονία εναντίον των λευκών πληθυσμών και ανακατεύεται με θεωρίες συνωμοσίας, όπως η απόπειρα αντικατάστασης των λευκών πληθυσμών με “εποίκους” μετανάστες, η ισλαμοποίηση του χριστιανικού κόσμου, η εκθήλυνση της κοινωνίας και η προώθηση της ΛΟΑΤΚΙ ατζέντας ως παράγοντα που λειτουργεί αποσταθεροποιητικά για την παραδοσιακή οικογένεια (ή συμβάλει στην προσπάθεια της “παγκόσμιας ελίτ” για τον αποπληθυσμό της γης). Όλες αυτές τις εκδοχές τις συναντάμε και στην εγχώρια ακροδεξιά, ακόμα κι όταν εκφράζεται με “ηπιότερους” τόνους, εξαλείφοντας τεχνητά τα ζητήματα που δεν είναι πολύ εύκολο να τεθούν στον δημόσιο διάλογο.

Τον Σεπτέμβριο του 2021 εμφανίστηκε μια διακήρυξη που συνυπέγραψαν 160 προσωπικότητες του ευρύτερου υπερσυντηρητικού χώρου, με τίτλο: “Υπογεννητικότητα, Διαχρονικές αξίες Ελληνικού Πολιτισμού και Εξωτερικές Απειλές Υπαρξιακής Σημασίας για τη Χώρα μας”. Ακαδημαϊκοί, ανώτατοι δικαστικοί και καραβανάδες, διπλωμάτες, δικηγόροι και επιχειρηματίες ένωσαν τις υπογραφές τους για να διαμαρτυρηθούν για τις σχεδιαζόμενες πολιτικές ισότητας ανάμεσα σε ετερόφυλα και ομόφυλα ζευγάρια. Σύμφωνα με το παραδοσιοκρατικό μανιφέστο των 160 οι πολιτικές “προώθησης” της ομοφυλοφιλίας (και των λοιπών “προτύπων διαφορετικότητας”), καθώς και το μάθημα σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία ναρκοθετούν τον θεσμό της οικογένειας, σε μια εποχή που ταυτόχρονα με τους εξωτερικούς εχθρούς μας ζώνουν και τα προβλήματα της υπογεννητικότητας και του δημογραφικού μαρασμού. Για τους 160 η κρίση του ελληνισμού είναι υπαρξιακή, δηλαδή διακυβεύεται η ιστορική συνέχεια της φυλής. Ταυτόχρονα, καλούν τους κυβερνώντες να: «Στρέψουν, κατά προτεραιότητα, το ενδιαφέρον τους στο οξύτατο δημογραφικό πρόβλημα, που αντιμετωπίζει η χώρα. Είναι ασέβεια προς τον Ελληνικό λαό και την ιστορία του να υποβάλλονται ιδέες ότι αυτό δήθεν πρέπει να αντιμετωπισθεί με τη νομιμοποίηση και τη μόνιμη εγκατάσταση στη χώρα μας παρανόμων αλλοεθνών και αλλοθρήσκων μεταναστών». Ανάμεσα στις υπογραφές αυτού του ακροδεξιού μανιφέστου μπορούμε να ξεχωρίσουμε προσωπικότητες που πρωταγωνίστησαν στα μακεδονομαχικά συλλαλητήρια, όπως ο επίτιμος αρχηγός ΓΕΕΘΑ και πρώην υπουργός Άμυνας Φραγκούλης Φράγκος, παλαίμαχους τουρκοφάγους εθνικιστές όπως ο Σάββας Καλεντερίδης, ο Κώστας Φίλης και ο Ιωάννης Μάζης, αλλά και άτομα που πρωταγωνίστησαν στο λεγόμενο αντιεμβολιαστικό κίνημα, όπως ο εισαγγελέας Ιωάννης Σακκάς (ΕΠΑΜ/ Κίνημα Δικαιοσύνης), ο δάσκαλος Δημήτρης Νατσιός (Νίκη), ο “ιστορικός ερευνητής” Γεώργιος Ρωμανός και ο επιχειρηματίας Πρόδρομος Εμφιετζόγλου (Πατριωτικός Συνασπισμός). Το μάζεμα των 160 υπογραφών ενάντια στην υπογεννητικότητα δείχνει ανάμεσα σε όλα τ’ άλλα και τη σύγκλιση και αλληλοεπικάλυψη των βασικών πυλώνων της ακροδεξιάς επανασυσπείρωσης τα τελευταία χρόνια: μακεδονικό, αντιμεταναστευτική ρητορική και δράση, αντιτουρκικός εθνικισμός και αντιεμβολιαστικό κίνημα.

Τις αντιλήψεις αυτές, όμως, δεν τις συναντάμε μόνο σε σκληρούς δεξιούς και ακροδεξιούς κύκλους ή σε περιθωριακές παραθρησκευτικές ομάδες, αλλά βρίσκονται στον ίδιο τον πυρήνα του εκκλησιαστικό θεσμού. Ένα χρόνο μετά την δημόσια παρέμβαση των 160, τον Σεπτέμβριο του 2022, η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας εξέδωσε την εγκύκλιο “Περί προστασίας τής ανθρώπινης ζωής και αποφυγής των αμβλώσεων”, η οποία διαβάστηκε σε όλους τους ναούς της χώρας. Η εκστρατεία ξεκίνησε μετά από πρωτοβουλία του κινήματος “Αφήστε με να ζήσω” και την Ανώτατη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδας. Στην εγκύκλιο το «δικαίωμα στη ζωή του αγέννητου παιδιού» ανακατεύεται με το εθνικιστικό άγχος της Ελλάδας που αντιμετωπίζει δημογραφικό πρόβλημα και «πληθυσμιακά φθίνει με γοργούς ρυθμούς». Εκείνες τις ημέρες ο μητροπολίτης Δωδώνης Χρυσόστομος υπερασπιζόμενος από τηλεοπτικού άμβωνος την εκκλησιαστική εγκύκλιο έχυνε το σεξιστικό και μισογυνικό του δηλητήριο: «δεν κάθεται μια γυναίκα να βιάζεται χωρίς να το θέλει […] εσείς αντιλαμβάνεστε ότι μια γυναίκα κάθεται και βιάζεται και μένει και έγκυος; Έχει συμμετοχή! Δε μένει έγκυος με αυτό το θέμα, πρέπει να έχει συμμετοχή στην πράξη. Πρέπει να ενεργήσουν και οι δύο για γίνει σύλληψις […] η άμβλωση είναι έγκλημα, δεν είναι δυνατόν να επιτρέπεται η καταστροφή ενός νηπίου, ενός παιδιού που όταν συλληφθεί έχει ήδη αρχίσει να είναι ζωή».

2

Όπως έχουμε πει στα προηγούμενα κείμενα, η κυρίαρχη νεοσυντηρητική ατζέντα που ακολουθεί η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας (αντιμεταναστευτική πολιτική, ίδρυση υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, εθνικιστικές φαντασιώσεις περί απομονωμένης Τουρκίας κλπ), δημιουργούν ένα ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον και μια ατζέντα δημοσίου διαλόγου που ευνοούν την άνοδο της ακροδεξιάς. Σ’ αυτό ακριβώς το πλαίσιο κινείται και ο κυρίαρχος λόγος για το “δημογραφικό”, ακόμα κι όταν αμβλύνει τις αιχμές του και αποφεύγει να μιλήσει ευθέως για τις αμβλώσεις. Στις 8 Ιουνίου του 2022 σε συνέδριο με τίτλο “Δημογραφικό – Η Μεγάλη Πρόκληση”, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε για ωρολογιακή βόμβα: «το χρονόμετρο της οποίας κινείται γρήγορα και που καλούμαστε να απενεργοποιήσουμε εγκαίρως», καθώς το δημογραφικό είναι ζήτημα το οποίο: «πολιορκεί σχεδόν όλες τις ευρωπαϊκές χώρες -θα έλεγα τις περισσότερες, όχι όλες- τις περισσότερες δυτικές κοινωνίες με υψηλό επίπεδο διαβίωσης». Για τον Μητσοτάκη το δημογραφικό βρίσκεται: «στην πρώτη θέση των μακροπρόθεσμων απειλών για την πατρίδα μας. Είναι πάνω από τα ελληνοτουρκικά, είναι πάνω και από την οικονομία». Ο Μητσοτάκης, βεβαίως, αφού έχει ανοίξει την κερκόπορτα στην ακροδεξιά ρητορική, σπεύδει να πάρει αποστάσεις από τις «ακραίες φωνές» που βλέπουν το δημογραφικό ως υπαρξιακή απειλή για το ελληνικό έθνος και τοποθετεί το ζήτημα ως κεντρικό για την εύρυθμη λειτουργία του καπιταλιστικού συστήματος. Άλλωστε, με πρόσχημα τη γήρανση του πληθυσμού η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει προχωρήσει σε μια σειρά αντιασφαλιστικές και αντεργατικές μεταρρυθμίσεις.

Βεβαίως, είτε από τη σκοπιά της ομαλής αναπαραγωγής του καπιταλιστικού συστήματος είτε από την σκοπιά του εθνικιστικού άγχους για τον αφανισμό του έθνους (δυο σκοπιές που δεν είναι αντιθετικές, αλλά συμπληρώνουν η μία την άλλη)2, ο κυρίαρχος διάλογος για την υπογεννητικότητα της λευκής φυλής έχει ξεκάθαρο ρατσιστικό πρωτοκοσμικό υπόστρωμα. Για μια φορά ακόμα, λοιπόν, η ακροδεξιά κολυμπάει σαν το ψάρι στο νερό…

3

Το ΕΠΑΜ είναι από τα κόμματα του ευρύτερου εθνικιστικού/ ακροδεξιού χώρου που βάζει το δημογραφικό ζήτημα στις αιχμές του προγράμματός του, υποσχόμενο άμεσες λύσεις για πάνω από ένα εκατομμύριο γεννήσεις ελληνόπουλων μέσα σε λίγα χρόνια. Το ζήτημα βεβαίως τίθεται στο ίδιο πλαίσιο με το “λαθρομεταναστευτικό”, καθώς για το ΕΠΑΜ (όπως και για όλους τους ακροδεξιούς) η υπογεννητικότητα και μετανάστες αποτελούν δίδυμες απειλές που οδηγούν στον “αφελληνισμό”. Εδώ, δηλαδή συναντάμε ακόμα ένα ακόμα άγχος του ευρωπαϊκού εθνικισμού ήδη από τον 19ο αιώνα: τα έθνη που χάνουν το “καθαρό τους αίμα” μέσω της επιμειξίας βρίσκονται αντιμέτωπα με τον “εκφυλισμό” τους, δηλαδή την απομάκρυνσή τους από τον ιδεατό πυρηνικό τους τύπο. Ο “εκφυλισμός” αυτός αποτελεί και το ξεκίνημα του αφανισμού τους.3 Στην εγχώρια εκδοχή αυτού του εθνικιστικού άγχους, ο “αφελληνισμός” και η επίθεση εναντίον του ελληνισμού, βεβαίως, εκπορεύονται από ένα σκοτεινό κέντρο που είναι γνωστό ως Νέα Τάξη Πραγμάτων (ΝΤΠ). Είναι χαρακτηριστικός ο τίτλος της εκπομπής του Παναγιώτη Μαντά (ΔΗΚΚΙ/ΕΠΑΜ) στις 14 Νοεμβρίου του 2022: “Η Ν.Τ.Π καταργεί την Οικογένεια και τα Φύλα”. Ο Μαντάς, ως πρώην αριστερός που έκανε ακροδεξιά μετατόπιση4, φροντίζει να ανακατέψει τη νεοσυντηρητική ατζέντα με έναν επιφανειακό και ρηχό “αντιιμπεριαλισμό”: από τις ΗΠΑ ξεκινάει μια εκστρατεία της ΝΤΠ με στόχο την επίθεση εναντίον του λευκού ετεροφυλόφιλου άντρα, τη βίαιη αλλαγή του τρόπου ζωής στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, την κατάργηση των δυο φύλων και του θεσμού της οικογένειας, την κατάργηση της πατρότητας και του δικαιώματος διαπαιδαγώγησης του παιδιού από τον αρσενικό οικογενειάρχη. Στην εκπομπή μίλησε η ψυχολόγος και μέλος του Δικτύου Ελλήνων Συντηρητικών, Ευγενία Σαρηγιαννιδη, η οποία φρόντισε να βάλει στο εθνικιστικό και υπερσυντηρητικό της παραλήρημα και μια τζούρα αυτοσχέδιου “φουκωισμού” περί απόλυτου πανοπτικού υπερελέγχου από τη ΝΤΠ. Γιατί ο καλός ο ακροδεξιός μύλος όλα τα αλέθει…

Καλεσμένος στην εκπομπή ήταν και ο δικηγόρος Χάρης Κατσιβαρδάς, στέλεχος από τότε του κόμματος του Κασιδιάρη και σήμερα βουλευτής των Σπαρτιατών.5 Για τον Κατσιβαρδά η υπογεννητικότητα αποτελεί κριτήριο ανθελληνισμού και συνδέεται με την απόπειρα αντικατάστασης του πληθυσμού στον χριστιανικό κόσμο από εποίκους ισλαμιστές. Γράφει σε άρθρο του στο pro news: «Η ανεπαίσχυντη άνωθεν επιβεβλημένη νοοτροπία αντικατάστασης του ελληνικού πληθυσμού δήθεν δια της μεταναστευτικής πολιτικής, τοσούτον υπό την Πρόεδρο της Δημοκρατίας όσον και από την παρούσα κυβέρνηση αλλά και υπό όλα τα υπάρχοντα κοινοβουλευτικά κόμματα, συνιστά μία κατάπτυστη ρητορική, η οποία ακριβώς αποδεικνύει το μέγεθος την μισελληνικής νοοτροπίας η οποία διέπει μακράν τα εν Ελλάδι, ξενοκίνητα κόμματα». Για τον Κατσιβαρδά η υπογεννητικότητα αποτελεί τμήμα των σχεδιασμών της επελαύνουσας ΝΤΠ, με σκοπό τη δημιουργία παγκόσμιας δικτατορικής (υπερ)κυβέρνησης. Οι μετανάστες είναι «επιδοτούμενοι επήλυδες», οι οποίοι έχουν διακριτή μεταχείριση έναντι των Ελλήνων, με σκοπό να αποτελέσουν: «σιδηρό πολιορκητικό κριό, αλώσεως των εθνών».

Σαφέστατη (και αναμενόμενη) θέση εναντίον των αμβλώσεων έχει το κόμμα Νίκη. Όπως δήλωσε ο Δημήτρης Νατσιός: «εξ άκρας συλλήψεως υπάρχει άνθρωπος και υπάρχει το δικαίωμα του αγέννητου παιδιού. Στα σχολεία πρέπει να δίνεται μια διαφορετική αγωγή, αγωγή περί αγνότητας». Και όπως ήταν επόμενο, η Νίκη δεν έκρυψε τον ενθουσιασμό της για την απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου των ΗΠΑ που επικύρωσε έναν υποστηριζόμενο από τους Ρεπουμπλικάνους και τις θρησκευτικές οργανώσεις νόμο του Μισισιπή, ο οποίος απαγορεύει τις αμβλώσεις μετά από 15 εβδομάδες κύησης: «Το Δημοκρατικό Πατριωτικό Κίνημα NIKH χαιρετίζει με ικανοποίηση και αισιοδοξία την απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου των Η.Π.Α. η οποία ανέτρεψε την σχετική απόφαση στην υπόθεση “Roe v. Wade”, που αναγνώρισε ως συνταγματικό δικαίωμα της γυναίκας την άμβλωση, παραβλέποντας τα δικαιώματα του κυοφορούμενου ανθρώπου». Οι παρεμβάσεις του κόμματος φτάνουν μέχρι και στη σεξουαλική αγωγή, η οποία: «έχει αποδεδειγμένα καταγράψει ολέθρια αποτελέσματα για τον ψυχισμό των παιδιών σε όσες χώρες εφαρμόστηκε». Ας μην ξεχνάμε πως το κόμμα Νίκη συνδέεται με την αθλητική εφημερίδα Sportime, η οποία συμμετέχει στην εκστρατεία παραθρησκευτικών οργανώσεων που επιδιώκουν την απαγόρευση των αμβλώσεων. Χαρακτηριστικό είναι το πρωτοσέλιδο της 29ης Δεκεμβρίου του 2019, με τίτλο «Αφήστε με να ζήσω», το οποίο ήταν αφιερωμένο στην «ημέρα του αγέννητου παιδιού». Σύμφωνα με την (κατά τ’ άλλα) αθλητική εφημερίδα: «Πάνω από 350 χιλιάδες εκτρώσεις ετησίως στην Ελλάδα – Χωρίς αμβλώσεις, σε τέσσερα μόνο χρόνια ο πληθυσμός της χώρας μας θα ήταν κατά 1 εκατομμύριο μεγαλύτερος. Πάνω από 200 εκατ. ευρώ ο τζίρος σε ιδιωτικά νοσοκομεία και ιατρεία. Κάθε χρόνο θανατώνεται πληθυσμός ίσος με το άθροισμα των κατοίκων της Πάτρας και του Ηρακλείου Κρήτης». Όπως βλέπουμε, από το ακροδεξιό παραλήρημα ποτέ δεν λείπει και μια τζούρα επιφανειακού “αντικαπιταλισμού”.

Ο υπερορθόδοξος εκδότης της Sportime Περικλής Γκιόλιας απηύθυνε χαιρετισμό στην προεκλογική συγκέντρωση της Νίκης στο ΣΕΦ τον Ιούνιο του 2023, ενώ είχε δραστηριοποιηθεί και στο λεγόμενο αντιεμβολιαστικό κίνημα. Στις 23 Σεπτεμβρίου του 2022 στην αίθουσα της ΕΣΗΕΑ πραγματοποιήθηκε εκδήλωση από τους “Υγειονομικούς κατά της υποχρεωτικότητας”, με κεντρικούς ομιλητές τους Suchatit Bhakdi και Reiner Füllmich, ηγέτες του Γερμανικού κόμματος dieBasis, το οποίο προέκυψε μέσα από το κίνημα Querdenker (στο οποίο συμμετείχαν από new age φρικιά μέχρι και νεοναζί).6 Συντονιστής εκ μέρους των διοργανωτών ήταν ο γνωστός ακροδεξιός πολιτευτής Αργύρης Νταλιάνης, ενώ δημοσιογράφοι – συντονιστές ήταν ο Περικλής Γκιόλιας εκ μέρους του Sportime και ο Διονύσιος Αντωνέλλος εκ μέρους του Rise TV (εκπροσωπώντας και οι δυο τον μιντιακό όμιλο του εφοπλιστή Βίκτορα Ρέστη). Άλλωστε, ο Αργύρης Νταλιάνης παρ’ ότι κατέβηκε με άλλον κομματικό σχηματισμό στις εκλογές του Μαιου του 2023 διαφημίζεται συχνά πυκνά από τις σελίδες της Sportime. Ένας ακόμα απηνής διώκτης του δικαιώματος στην άμβλωση που συμμετείχε ενεργά στο αντιεμβολιαστικό κίνημα είναι ο δικηγόρος Δήμος Θανάσουλας. Στις 12/02/2022, ο Θανάσουλας ήταν κεντρικός ομιλητής σε συγκέντρωση που διοργάνωναν οι “Υγειονομικοί κατά της υποχρεωτικότητας”, μαζί με τον υπερορθόδοξο Συνταγματάρχη Ευγένιο Μπαϊραμίδη. Ο Θανάσουλας συμμετέχει ταυτόχρονα στο παραθρησκευτικό κίνημα “Αφήστε με να ζήσω”. Ενδεικτικά, μπορούμε να αναφέρουμε την εκδήλωση «υπέρ της ζωής του αγέννητου παιδιού», που έγινε στα Ιωάννινα στις 22 Φεβρουαρίου του 2020 στην οποία ο Θανάσουλας ήταν ένας εκ των κεντρικών ομιλητών. Κεντρικό σύνθημα ήταν: «Η έκτρωση δεν τερματίζει μια εγκυμοσύνη. Τερματίζει μια ζωή! Τη ζωή του αγέννητου παιδιού σου». Διοργανωτές της εκδήλωσης ήταν η Ιερά Μονή Ντουραχάνης, η Ένωση Στρατιωτικών Ηπείρου, ο Ορθόδοξος Σύλλογος Απόστολος Παύλος, ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ιωαννίνων, ο Σύλλογος Τριτέκνων Ιωαννίνων και η Ενωμένη Ρωμηοσύνη (ακόμα μια υπερορθόδοξη σέχτα που έχει άμεση εμπλοκή με το αντιεμβολιαστικό κίνημα, τους μακεδονομάχους, το κίνημα άρνησης της κλιματικής αλλαγής κλπ).

Τέλος, από τον σκοταδιστικό λόγο για την υπογεννητικότητα και τις αμβλώσεις δεν θα μπορούσε να λείπει και ο Πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκος Βελόπουλος. Όταν ρωτήθηκε σχετικά στο debate των πολιτικών αρχηγών, δήλωσε: «Είμαι με την Ελληνίδα μάνα. Μπορεί εγώ να διαφωνώ αλλά η Ελληνίδα μάνα πρέπει να μπορεί να κάνει ό,τι θέλει εκείνη. Η Ελλάδα πεθαίνει δημογραφικά και πρέπει να στηρίξουμε την Ελληνίδα μάνα– εκτός από ορισμένες περιπτώσεις όπως είναι οι βιασμοί». Το 2019, από τα βουλευτικά έδρανα, συνδυάζοντας την “προδοτική” συμφωνία των Πρεσπών με το εθνικιστικό άγχος του αφελληνισμού, δήλωνε πως η Ελλάδα πεθαίνει εξ αιτίας της υπογεννητικότητας και πως: «η λύση είναι να αντιγράψουμε ευρωπαϊκά μοντέλα. Ένα παράδειγμα είναι αυτό που κάνει η Ουγγαρία». Να θυμίσουμε πως ο Βίκτορ Όρμπαν, τον οποίο θέλει να μιμηθεί ο Βελόπουλος, έχει προχωρήσει σε αυστηροποίηση του πλαισίου για τις αμβλώσεις, ενώ από το 2021 στην Ουγγαρία απαγορεύεται να μιλά κανείς για αλλαγή φύλου ή για ομοφυλοφιλία σε ανήλικους…

4

Εν κατακλείδι, ο τρόπος με τον οποίο πραγματοποιείται η δημόσια συζήτηση για την υπογεννητικότητα και την ακόλουθη γήρανση του πληθυσμού στην Ευρώπη γίνεται είτε από τη σκοπιά της αναπαραγωγής του καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής και των εκμεταλλευτικών σχέσεων είτε από τη σκοπιά του εθνικιστικού άγχους για τον μαρασμό και τον τελικό αφανισμό του έθνους. Και οι δυο πλευρές παρ’ ότι παρουσιάζουν διαφορές στη ρητορική τους αλληλοεπικαλύπτονται και μοιράζονται ένα πρωτοκοσμικό ρατσιστικό υπέδαφος, καθώς η “ασθένεια” της υπογεννητικότητας αφορά τη λευκή φυλή και τους όρους διαιώνισης της κυριαρχίας της στην Ευρώπη. Από αυτό το υπέδαφος προκύπτουν και γνωστές θεωρίες συνωμοσίας, όπως η αντικατάσταση πληθυσμών από τη ΝΤΠ και η ισλαμοποίηση της Ευρώπης μέσω του εξελισσόμενου εποικισμού από τους “εισβολείς” μεταναστες. Επίσης, ο διάλογος όπως διεξάγεται (ξανα)τοποθετεί στο κέντρο τα παραδοσιοκρατικά στερεότυπα, επαναφέροντας την αντίληψη πως οι γυναίκες πρέπει να μετατραπούν σε αναπαραγωγικές μηχανές, όπως “στους παλιούς καλούς καιρούς”. Αναπόφευκτα, αυτό το έδαφος είναι εύφορο για να καλλιεργηθεί η άνοδος της ακροδεξιάς στην Ευρώπη…

Σημειώσεις:

1. Βλ: Johann Chapoutot, Η πολιτιστική επανάσταση του ναζισμού (εκδ. Πόλις)

2. Ενδεικτικό για το πώς αυτές οι δυο πλευρές αλληλοσυμπληρώνονται ήταν το “1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Γονιμότητας και Αναπαραγωγικής Αυτονομίας”, υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας (Ιούνιος 2021). Χορηγοί επικοινωνίας του συνεδρίου ήταν η ΕΡΤ και το ΑΠΕ. Το συνέδριο τελικά ακυρώθηκε μετά από τον σάλο που δημιουργήθηκε, προκαλώντας την αντίδραση συντηρητικών και (ακρο)δεξιών κύκλων, μεταξύ των οποίων και του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου. Σχετικά με το συνέδριο βλ. την ανακοίνωση του Δυσήνιου Ίππου εδώ: https://ipposd.org/2021/06/14/%CE%BC%CE%B5-%CE%B1%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%BC%CE%AE-%CF%84%CE%BF-1%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AE%CE%BD%CE%B9%CE%BF-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%AD%CE%B4%CF%81%CE%B9%CE%BF-%CE%B3%CE%BF/

3. Αυτό βέβαια δεν είναι απόλυτο. Στον δημόσιο διάλογο από τα μέσα του 19ου αιώνα έως τις αρχές του 20ού αιώνα υπήρχαν δυο τάσεις ανάμεσα στον ελληνικό εθνικισμό. Από τη μία μια τάση που διακατέχονταν από προγονοπληξία και προσπαθούσε να αποδείξει την βιολογική συνέχεια του ελληνικού έθνους από την αρχαιότητα έως σήμερα. Από την άλλη διαμορφώθηκε μια τάση ανανεωτικού εθνικισμού (Κωνσταντίνος Παπαρρηγόπουλος, Ίων Δραγούμης, Κωστής Παλαμάς κλπ) που αμφισβητούσε την αντι-ιστορική βιολογική συνέχεια των προγονολατρών, αμφισβητούσε δηλαδή την οποιαδήποτε “καθαρότητα” του ελληνικού αίματος. Ωστόσο, η τάση αυτή προσπερνούσε τις διαρκείς επιμειξίες και το φυλετικό ανακάτεμα που συνέβαινε επί αιώνες στους καιρούς των πολυεθνικών αυτοκρατοριών, χρησιμοποιώντας ένα εξίσου μεταφυσικό εργαλείο: την αφομοιωτική δυναμική της ελληνικής ψυχής και του ελληνικού πνεύματος. Σύμφωνα με τον Παπαρρηγόπουλο, από τις διαδοχικές επιμειξίες διαφόρων φυλών στην Ελλάδα δεν προέκυψε ένας βάναυσος συρφετός, αλλά: «έθνος περιέχον εν αυτώ τα στοιχεία μεγάλης πολιτικής υπάρξεως, και ότι ιδίως το πνεύμα του Ελληνισμού […] ζωοποιεί διηνεκώς το νέον τούτο προϊόν της αλληλουχίας των αιώνων». Στο ίδιο μοτίβο ο Δραγούμης έγραφε: «Η φυλή η ελληνική δεν έμεινε αμόλυντη και καθάρια από τον αρχαίο καιρί ίσαμε σήμερα και, αν το εγώ της, η ψυχή της, τα στοιχεία που τη διατηρούν έθνος ξεχωριστό από τα άλλα έθνη, έμειναν, όμως τα μόριά της όμως ανακατώθηκαν με άλλων φυλών μόρια και άλλαξαν τη σύστασή της». Χαρακτήριζε, επίσης, το ελληνικό έθνος ωε χιλιοανακατωμένο: «Η σμίξη των αιμάτων που γίνεται στα ελληνικά τα χώματα αιώνες τώρα δεν είναι σημάδι απελπιστικό για την καινούρια φυλή, που βγήκε από το ανακάτωμα τούτο […] Η τωρινή ελληνική φυλή δεν είναι η ίδια με την αρχαία κι από αυτό χάσκει ακόμα πιο κωμικοτραγικά η φαντασιοπληξία και προσπάθεια των γραμματισμένων της να σέρνουν την προσοχή της κατά κάποιο αρχαίο καλούπι». (βλ σχετικά Παντελής Βουτουρής, Ιδέες της σκληρότητας και της καλοσύνης. Εθνικισμός, σοσιαλισμός, ρατσισμός 1897 – 1922, εκδόσεις Καστανιώτης).

Κάποιοι βεβαίως ακόμα και σήμερα επιμένουν στο παραμύθι της βιολογικής συνέχειας του ελληνικού έθνους, όπως ο Άδωνις Γεωργιάδης που το 2009 εξέδωσε και προλόγισε το βιβλίο του Αλέξανδρου Αγγελή: Η φυλετική συνέχεια των Ελλήνων από την προϊστορία μέχρι σήμερα…

4. Από το χώρο του αριστερού εθνικισμού έχουμε ήδη αναφερθεί στην περίπτωση του Στάθη Χαμπίμπη (ΣΥΡΙΖΑ, Άρδην, Contra Dystopia), ο οποίος σε ένα ακόμα σημείο σύγκλισης με την ακροδεξιά εκφράζει το ίδιο εθνικιστικό άγχος για την υπογεννητικότητα, την οποία αποδίδει σε “προδοσία”: «Σε μια χώρα που πεθαίνει γερνώντας, με την ατεκνία να γίνεται μάστιγα για το μέλλον του ελληνισμού, να πολεμάς τη μητρότητα (…) είναι μια πράξη εσχάτης προδοσίας απέναντι στο ελληνικό έθνος. Για αυτό μια μέρα όλος αυτός ο ανεπάγγελτος κοινοβουλευτικός στρατός κατοχής, θα πληρώσει για τα εγκλήματα που διαπράττει απέναντι σ’ αυτό το ιστορικό έθνος».

5. Ο Μαντάς και ο Κατσιβαρδάς υπήρξαν συναγωνιστές στο αντιεμβολιαστικό κίνημα. Ενδεικτικά, αναφέρουμε τη φιλοξενία στην εκπομπή του Μαντά στο κανάλι του ΕΠΑΜ στις 21 Σεπτεμβρίου του 2021 του Χ. Κατσιβαρδά (Εθνικό Κόμμα Έλληνες/ Σπαρτιάτες) και του Κ. Αρβανίτη, (επικεφαλής του κόμματος ΣΥΝΕΠΕΙΑ για την Ελλάδα). Η ρητορική για “υγειονομικό Άουσβιτς” που αναπαράχθηκε στην εκπομπή είναι αποκαλυπτική για το δομικό αντισημιτισμό των συντελεστών της εκπομπής.

6. Να θυμίσουμε πως ο Bhakdi που παρουσιάζεται από τους συνωμοσιολόγους ως επιστημονική αυθεντία, δήλωνε στον Μάκη Τριανταφυλλόπουλο: «O τρόπος χρήσης αυτού του εμβολίου είναι μια ρήξη με το Θεό, μας φέρνει σε ρήξη με το Θεό (…) Δεν είναι αυτό το θέλημα του Θεού, αν κάποιος νομίζει πως είναι υπεράνω Θεού τότε δεν υπάρχει παράδεισος γι αυτούς τους ανθρώπους, θα πάνε μόνο στην κόλαση».

Διαβάστε επίσης

Δίκη Πολύκαρπου Γεωργιάδη: μια κακόγουστη φάρσα της «Αντιτρομοκρατικής»

Ενάμιση χρόνο πριν, την Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2020, ο αγωνιστής Πολύκαρπος Γεωργιάδης…

Εντουάρ Λουί: «Ενάντια στον φασισμό, θα πάω να ψηφίσω έναν υποψήφιο που μισώ βαθιά»

Τον Εντουάρ Λουί, μια από τις πιο μαχητικές φωνές υπέρ της εργατικής…